A II. gondozási egység kirándulása Keszthelyre

Csoportkép a Georgikon udvarán

Szemerkélős, igazi őszi időben, de annál nagyobb lelkesedéssel vágott neki a II. gondozási egység 31 fő ellátottja 5 fő férfi ellátottal kiegészülve és 7 fő kísérővel október 4-én, pénteken, Keszthelyre.
Reggeli után indultunk el a különjárattal. A napot vásárlással indítottuk, ellátottaink sok apróságot és hasznos dolgokat vettek maguknak. Átsétáltunk a szomszédos Georgikon Majormúzeum múzeumpedagógiai foglalkozására, mely címe „Őröld meg a gabonád és süsd meg a kenyered!” Megismerkedtünk a gabona fajtáival, a kenyérsütés régen használt eszközeivel és a tésztakészítés fortélyaival. Gabonát őröltünk elektromos malomban, ezzel a teljes kiőrlésű liszttel szórtuk be a gyúródeszkákat és kezdetét vette a jó maréknyi bedagasztott tészta formázása. Ki önállóan, ki segítséggel sodorta, tekerte, alakította a tésztáját. Tojással való lekenés után, névvel ellátva bekerült két nagy tepsibe a 36darab kelt tészta. Ezzel átsétáltunk a füstös szobába, ahol a helység régi funkciójának megismerése után az előmelegített kemencében sültek meg a kalácsok, pogácsák, csigák, perecek. Addig bejártuk a major gondozott kertjét, megnéztük a háziállatokat, felültünk a hintóra, a felnyergelt falóra. Az illatozó péksüteményeket dobozban vittük magunkkal. A kirándulós nap fénypontja az ebéd, melyet a balatonszentgyörgyi Csillagvár étteremben fogyasztottunk el. Az előre megrendelt ételeket pillanatok alatt tálalták a pincérek. A húsleves egyöntetűen dicsérő szavakat kapott, és a fő fogásként felszolgált két nagy szelet rántott hús és natúrszelet vegyes körettel, bolognai, pizza, vagy pörkölt nokedlivel is mindenki számára ízletes és kiadós volt. Gesztenyepüré, vagy palacsinta koronázta meg az ebédet. A frissítő kávé után Keszthelyre utaztunk vissza, ahol először a Vadászati Múzeum kiállításait jártuk körbe: a trófeák és igényesen berendezett diorámákban öt kontinensen elejtett vadfajokat mutatták be természetes élőhelyükön. Ázsiai, amerikai hegyvidék, afrikai esőerdő elevenedett meg a szemünk előtt, hangeffektekkel kiegészítve. Innen a Történelmi modellvasút-kiállításra mentünk fel, mely az egyik legnagyobb Európában. A XIX-XXI. századi Magyarország, Ausztria és Németország vasútjait szemléltető vasúti pályák, eredeti állomásépületek, mozdonyok korhű mását nézhettük meg 500m2-en, ahol egyszerre 75 különféle szerelvény közlekedik. A leglátványosabb az alagutakon és viaduktokon át közlekedő szerelvények voltak. A hozzánk közeli sümegi várat is megcsodálva hagytuk magunk mögött a terepasztalok óriás világát.

A többség számára új élményekkel gazdagodva tértünk haza.