Nyaralás Zamárdi

Ebéd

2024. 06. 19.

2024. június 19-én ebéd után 20 fő ellátottunkkal, és 5 kísérővel elindultunk Zamárdiba nyári táborozásra.

A szállás elfoglalása, és az uzsonna elfogyasztása után, mindenki kedve szerint választhatott a magyar-német futball meccs nézése, illetve az üdülő saját strandjának megtekintése között. Többség az esti séta mellett döntött. A bátrabbak, és kíváncsibbak belementek a vízbe. Amíg szárítkoztunk a parton, régebbi Balatonparti élményeinkről beszélgettünk, és ide illő énekeket énekeltünk, mint például a „pancsoló kislány”.

A második napon az egész délelőttöt a vízben töltöttük, közös labdázással, és úszással. A nagy melegre való tekintettel az ebéd elfogyasztása után délutáni sziesztát tartottunk, majd ismét lementünk fürödni. Az aktív pihenésnek köszönhetően mindenki kellemesen elfáradt, ezért többen a szobájukba pihentek, páran azonban kötetlen beszélgetést folytattak az udvaron.

Harmadik nap reggeli tornával indítottuk a napunkat. Azért, hogy ne csak a testünket, hanem az elménket is megtornáztassuk barkóbázással folytattuk a napot. Időközben Király Zsuzsanna részlegvezető asszony, és 2 fő kísérő 4 fő ellátottunkkal meglátogattak bennünket. Ezt követően lesétáltunk az üdülő strandjára és vendégeinkkel együtt megmártóztunk a Balaton vízében. A délelőtt jó hangulatban, azonban gyorsan eltelt. Délután lesétáltunk a legközelebbi szabadstrandra, ahol ellátottjaink sült kolbász, lángos, hamburger, hot-dog és sült hekk elfogyasztása közül választhattak. A finom ételt hűsítő limonádéval jóízűen elfogyasztottuk, utána kávét és cappuccinot ittunk. A szabadstrand meglátogatása során nem maradhatott el a fagylalt sem. Hazafelé ismét meglátogattuk az üdülő saját strandját. Esti órákban értünk a szállásra, ahol vacsora elfogyasztása után mindenki hamar nyugovóra tért.

Negyedik nap a reggelit követően együtt sütöttünk tortillát tízóraira, melynek elfogyasztása újdonság erejével hatott mindenkire. Hullámzott a Balaton, ellátottjaink azonban mindenképpen fürödni szerettek volna. Mivel a víz hőmérséklete ezt lehetővé tette, és nem volt viharjelzés, ezért megkíséreltük a fürdőzést, ami mindenkinek  új élményt adott. Vacsorára pizzát rendeltünk, és elfogyasztása közben táborzáró értékelést tartottunk. A résztvevők, értékelésükben csak pozitív dolgokat tudtak felsorolni, szinte minden ellátott külön kihangsúlyozta, hogy jövőre is szívesen jönne táborozni velünk. Többen el is érzékenyültek miközben gondolataikat megfogalmazták. A megható táborzáró hangulatot régi tábori dalok közös éneklésével fokoztuk.